MINIFUNDISMO LITERARIO A UN CLICK. XA CHEGACHES

Literatura de subsistencia para o século XXI, cos pés nesta terra e a cabeza no mundo.
Resistindo desde a poética de autoconsumo plurilingüe e libre, colocando letras contra barrioncas
e ti estás aí, eis o miragre.

sábado, 10 de octubre de 2009

DOUS POEMAS DA RIBEIRA

 

VIDA

 

 

Eu tiña oito vacas.

meu pai, que en paz descanse, tiña unha soa.

eu paguei o censo, traballei na carretera,

merquei un eido no Noguedo, os lameiros da Pena e o tractor.

 

deixeillas pinchar.

cousas que se fan na vida, de boa fe deixeillas pinchar.

faltábame pouco para cobrar,

nunca se sabe,

deixeillas pinchar por se me quitaban a paga. Por calquera cousa quítanche a paga.

 

Eran toda a facenda da casa. As vacas

tróuxenas eu da feira,

a herba ségoa eu,

pago eu o pienso e o veterinario.

se o chego a saber non lles deixo nin entrar,

pero deixeilles.

son os mesmos que botan o xabarín, as cabras do monte e o escarabello da pataca.

páganlles por andar fodendo á xentiña,

non lles chegou cos que marcharon a Suíza e a Venezuela, non, fáltalles preguntar

por qué non acabamos de largarnos todos

para que veñan facer chalets con piscina e casas rurais.

Eu tiña oito vacas i eles non teñen máis que má conciencia.

De que me maten as vacas qué máis me dá a min estar na miña casa que na Coruña que en Vigo.

 

E cómo llo conto eu ao papá

que en paz descanse.

 

 

                                                                                 

UNHA SEREA NA CARBALLEIRA

                  

                Viña de Lemos.

                   Traguía o peixe nun canastro tapado con rollas.

                   As mans eran gordechas e escravas

                   de tanto remexer nos xurelos.

                   (Só traguía xurelos).

 

                   Tiña a lingua viva e a carne seca,

                   cousas do oficio de andar os camiños.

                   Os anos notábanselle antes nas botas que na cara

                   e abanaba un porte de raza de madeira

                   cando baixaba o peixe de Monforte a Sober

                   co canastro na cabeza e un fento na man para tornar as moscas.

                   Os xurelos baixaban arrolados

                   pola súa cadencia remotamente marítima

                   entre as viñas

para cruzar o Sil en barca

                   e así, rebautizados pola mínima náutica do traxecto

esparexían o olor do mar

polos soutos e as tapadas que soben de Rabacallos.

 

Ela ás veces vendía e ás veces deixaba o peixe ao cambio,

pero sempre, ao deitarse, ulía a mar a cama

e durmía soñando na memoria dos pés

de ter andado as carballeiras todas.

                  

 

Por: Saturámix

 

 

 



No hay comentarios:

Publicar un comentario